Четвер
23.11.2017
14:20
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Запрудянське НВО "ЗОШ І-ІІІст. - дитячий садок"
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Меню сайту

Категорії розділу
Нормативна база [6]
Підручники [1]
Виховні заходи [12]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Шкільна бібліотека » Виховні заходи

Права людини Сценарій круглого столу
11.12.2016, 18:13

 

Мета виховного заходу:виховання правомірної поведінки учнів та поважного ставлення до законів; виробляти критичне ставлення до порушень і порушників прав людини; формувати усвідомлену звичку дотримуватись правил поведінки.

Оформлення заходу:плакати, присвячені захисту прав дитини; вислови про права людини; проектор; відеосюжети про порушення прав дитини, назви організацій, установ, які захищають права дітей в Україні.

«Тільки виховання створює людину» (Антуан де Сент-Екзюпері)

«Благополуччя держави залежить від її законів»(Арістотель)

«Закони потрібні не для залякування, а для допомоги громадянам» (Вольтер)

«Ображаючи інших ти не піклуєшся про самого себе» (Леонардо да Вінчі)

Хід заходу

Бібліотекар: Із самого народження дитина стає повноправним громадянином своєї держави. Людина росте,спілкується з оточуючим її суспільством. А суспільство живе за правилами. Для чого потрібні правила? Так. Щоб був порядок, щоб не було сварок і образ. Згодом правила перетворились на закони, у яких записані права і обов’язки. Ці закони охороняють права всіх громадян, і їх мають дотримуватися всі. Знання чинних законів, уміння правильно знаходити рішення у складних життєвих ситуаціях, уміння захистити свої права – основні показники правової культури. І найважливіше, щосьогодні вам треба знати – це ваші права. Поговоримо про них.

Учень 1: ідея прав людини має давню історію. Кожна держава забезпечувала права і свободи особи за допомогою власних законів. Друга світова війна продемонструвала факти порушення прав людини, що спонукало світову спільноту шукати шляхи ефективного міжнародного механізму захисту  прав людини. Виникнення ідеї міжнародного сприяння загальній повазі до прав людини припадає на період створення Організації  Об’єднаних Націй – загальної організації для підтримки міжнародного миру та безпеки.

Під керівництвом ООН та інших міжнародних організацій розроблений ряд декларацій, конвенцій та Інших документів з прав людини.

Учень 2: Першим міжнародним актом діяльності ООН у затвердженні загальної поваги до прав людини  та основних свобод стала Загальна Декларація прав людини, прийнята 10 грудня 1948 року.

Учень 3. Декларація – міжнародно-правовий документ,у якому проголошуються певні принципи. Декларація у перекладі означає «рекомендація, побажання». Але декларації мають велику морально - політичну силу; за ними визначають позицію держави. Набуває чинності декларація з моменту її ухвалення.

Учень 4: Конвенції і пакти набувають чинності після їх ратифікації, тобто затвердження найвищим органом влади. Дані документи є договорами, угодами з будь-якого спеціального питання, держави, які ці документи  підписали, повинні суворо їх дотримуватись.

Учень 5: Діти - наймолодші члени суспільства, вони потребують особливого захисту. Для вирішення цих проблем була розроблена і прийнята Конвенція про права дитини. В Україні цей документ набув чинності у 27 вересня 1991р.

Учень 1:Повага до прав людини, гідності особи нерозривно пов’язані з повагою прав народів,встановленню дружніх стосунків між народами.

Учень 2: Права людини – це можливість, що Охороняється і забезпечується державою, своїми діями реалізовувати свої здібності і задовольняти потреби. Права людини – це те, що дозволено законами та відповідає природі людини.

Учень 3: Свобода людини – це відсутність будь – яких обмежень у діяльності або поведінці , які не суперечать закону і не шкодять правам інших громадян.

Бібліотекар: Щоб з’ясувати, які ж права людини найважливіші, пропоную гру:

Ми на повітряній кулі, вона падає, щоб врятуватись, необхідно скинути  5 мішків із 10. На мішках написи: Право на освіту,право на житло,свобода слова, право на рівність перед законом, право на життя, право на громадянство, свобода думки і вибору віросповідання, право на охорону здоров’я,  право на заснування сім’ї, право на соціальне забезпечення.

Учень 4: Головне завдання Конвенції – забезпечити дітей особливою турботою і допомогою,надати їм необхідного захисту і сприяння сім’ї  як основному осередку суспільства і природного середовища для розвитку і добробуту всіх її членів, а особливо дітей.

Бібліотекар:  А чому саме дітей?

( учні говорять про незрілість дитини та її вразливість).

Учитель: Давайте поговоримо про ситуацію, яка є сьогодні в Україні . Ви мали завдання за матеріалами ЗМІ  підібрати факти порушення прав дитини в нашій державі.

(учні наводять факти за матеріалами преси).

  1. Хто повинен за це нести відповідальність?
  2. Чи порушуються права дитини?
  3. Який вихід?

Учень: Ось ще такий факт: хлопець ,стомившись спостерігати постійну пиятику батьків викинувся з вікна висотного будинку.

Обговорення:  1)  Чи виправданий цей дитячий протест?

                          2) Чи варто так чинити ?

                          3) Де шукати вихід?

                          4) Хто може в такій ситуації допомогти дитині, до кого чи куди можна звернутись?

Відеосюжет(дитина через негаразди в родині не відвідує школу, її мають забрати до притулку)

Обговорення: учні по черзі висловлюють свої думки, судження з приводу побаченого.

  • Діти батьків,що зловживають спиртним,завжди бездоглядні;
  • У цих дітей виникає хвороблива потреба у бродяжництві,
  • З числа таких дітей  появляються наркомани,токсикомани, вони схильні створювати  угрупування,загрозливі для суспільства.
  • Алкогольна сім’я  розбещує своїм існуванням, такі батьки втратили всі людські цінності, діти в цій родині таких моральних цінностей теж не матимуть.

 

Які права дитини в даному випадку порушуються?

Хто може допомогти дитині?

  • Конституція України ,ст..52,зазначено,що утримання дітей, виховання  дітей - сиріт і позбавлених батьківського піклування покладається на державу.

Опіка – це правова форма захисту особистих і майнових прав та інтересів неповнолітніх,що не досягли  15 років. Піклування встановлюється над неповнолітнім віком 15 -18 років.

Обговорення:  1) Як за таких обставин мають чинити органи опіки?

2) Чому батьки ведуть розгульний спосіб життя , а держава  повинна піклуватися про їхніх дітей?

(відповіді та думки учнів з цього приводу)

Бібліотекар:  Якщо вам потрібна буде допомога, куди ви будете звертатись?

Учні: до дорослих,до міліції, до шкільного психолога, «телефон довіри», опікунська рада,громадські організації, що займаються цими проблемами.

Учитель: Я пропоную розглянути та обговорити кілька ситуацій. Спробуйте знайти вирішення проблеми, а якщо у вас не знайдеться правильного рішення, нам допоможуть експерти.

Ситуація 1.Що ви будете робити, якщо вас затримала міліція?( затримання на 3 години для з’ясування особи, правильно назвати свої дані, повідомити батьків, зателефонувати батькам, допитувати лише у присутності законних представників: адвокат, батьки, вчитель, лікар.

Ситуація 2. (Сценки:розігруються учнями)

Староста. Мишко, ти черговий, залишися, помий дошку, полий квіти.

Мишко. Не маєш права! Конвенцією про права дитини заборонено використовувати дитячу працю!

 

Артем. Леро!  Я мив – мив дошку, а ти її розмалювала!

Лера. Ну й що тут такого ! Я маю право на заняття улюбленою справою!

 

Учитель. Мишко! Ти вже вкотре не готовий до уроку!Мишко. Вчора була неділя. Я маю право на  відпочинок.

Учитель: Чи добре ми вміємо розрізняти права і обов’язки?

Які ваші головні обов’язки? Що таке обов’язок?

  Як ви вважаєте, чи повинні ми виконувати обов’язки тільки тому, що вони записані у законі?

Що важливіше: особисті інтереси чи інтереси суспільства?

Учень: Ст.23 Конституції України – кожен має право на вільний розвиток особи, якщо при цьому не порушуються права інших осіб.

         В іншому випадку – це прояв егоїзму: наполегливі бажання, викликані одним – хочу!  Хочу і все, мене більше ніщо не цікавить!

Учень: Відомий педагог В.О.Сухомлинський писав: «Нещаслива та дитина,у душі якої живе тваринна переконаність у тому, що її інтереси найважливіші. Вона стає хамом, нахабою,якщо не захищати її від «благ» повної свободи самовираження. Поради і вимоги про поведінку у колективі така дитина переживає як особисту образу».  Як же зупинити егоїста?

Психологи радять(поради психолога)

 

  •  Ми з вами познайомились з правами, які мають діти , згідно із законом, побачили їх реальне виконання, дізналися, як можна захистити свої права. Якщо у вас є життєві проблеми або ситуації, які ви самі не можете вирішити ,звертайтесь, ми спробуємо вам допомогти
Категорія: Виховні заходи | Додав: Валя
Переглядів: 78 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites