Неділя
22.10.2017
16:40
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Запрудянське НВО "ЗОШ І-ІІІст. - дитячий садок"
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Меню сайту

Категорії розділу
Виховна робота [2]
Правове виховання [8]
Нормативна база [1]
Моральне виховання [7]
Об'єднання "Країна Барвінкова" [2]
Об'єднання "Берегиня" [3]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Виховна робота » Правове виховання

ПРАВОЗНАВЧИЙ ТУРНІР
30.12.2016, 20:45

Тема : Юні знавці права.

Мета : Виховувати у школярів інтерес до правових знань, популяризувати правові закони, формувати правову культуру школярів.

Методичне забезпечення :

         Плакат – девіз, картки з варіантами відповідей – 6 шт., картки з правовими ситуаціями – 6 шт., годинник, гонги.

 

В турнірі беруть участь 2команди по 6 чол. ( учні 9-11 класів):

команда 1 «Феміда»;

команда  2 «ЮНІ СУДДІ»;

Обирається журі у складі 3 чол.

Система оцінювання:

26 – відповідь правильна, повна;

16 – відповідь частково  правильна, неповна;

06 – відповідь неправильна.

 

Вступне слово. 
З правовими питаннями ми зустрічаємося дуже часто. Помилковою є думка, ніби сфера застосування права обмежується покаранням осіб, які вчинили різні пра-вопорушення. Багато хто з учнів дивується, дізнавшись, що наші повсякденні вчин-ки часто мають правову оцінку. Право, закони супроводжують людину все її життя. Щоб уміло і правильно користуватися своїми правами і добре виконувати свої обов’язки, не порушуючи прав і законних інтересів інших, треба знати закони. Зви-чайно, у вашому віці неможливо знати детально усі закони. Але основне, що сто-сується вас, ви повинні знати. А звідки ж ви, учні, можете почерпнути правові зна-ння? З уроків правознавства, виховних годин, позакласних заходів на правову тема-тику, з книг, газет, журналів, радіо та телебачення. Сьогодні ми проводимо турнір правознавців. 

ХІД ТУРНІРУ :

Турнір розпочинають ведучі.

1-й ведучий: Добрий день, дорогі друзі!

2-й ведучий: Добрий день!

1-й ведучий: Ми раді вітати всіх, хто зібрався у цьому залі – юних правознавців.

2-й ведучий: Фахівців у галузях цивільного, адміністративного, кримінального та шлюбно-сімейного права.

1-й ведучий:      Мораль і Право, Право і Закон –

                            Рушійні сили для життя людини.

                            А їх знання надасть нам вірний тон

                            І розвиток держави України.

2-й ведучий:      Регулювати світ людських стосунків,

Впровадити державницький процес –

Все у правознавстві міститься в рахунку:

Розумно й чесно твориться прогрес.

1-й ведучий: Сьогодні на нашій сцені виступатимуть ті, хто через декілька років стане на стражі закону.

2-й ведучий: Майбутні юристи, судді, прокурори, адвокати

1-й ведучий: Та просто законопослушні громадяни. Тому зараз на сцену я запрошую команду правознавців “Юні правознавці”. Учні 9 класу.

Представляється капітан команди, члени команди, команди виголошує свій девіз: “Ми юні правознавці прийшли сюди перемагати!”

2-й ведучий: А я запрошую команду правознавців “Феміда”. Учні 10-11 класу

Представляється капітан команди, члени команди, команда виголошує свій девіз: “На ниві правових знань немає краще освітян!”

(Звучить музика, команди займають свої місця)

1-й ведучий: Як на кожному солідному конкурсі. Ваші знання оцінюватиме компетентне журі: голова – Давиденко О.М.., члени - 

 

1 тур – розминка правознавців

  1. Найбільш впливова міжнародна організація, співзасновником якої є Україна. (ООН)
  2. Як називається посада глави українського уряду? (Прем’єр-міністр)
  3. Дитина, яка здобуває середню освіту. (Учень)
  4. Певні правила соціальної поведінки. (мораль)
  5. Глава нашої держави. (Президент)
  6. Найвищий законодавчий орган України. (ВР)
  7. Скільки районів входить до складу Чернігівської області? (22)
  8. Повноважний представник народу. (Депутат)
  9. Автор першої в історії укр.. народу Конституції. (Пилип Орлик)
  10. Коли відзначають День Державного прапора в Україні? (23 серпня)
  11. Платежі, що є обов’язковими для внесення в держ. Бюджет. (Податки)
  12. Особа. Що надає юридичну допомогу. (Адвокат)
  13. Основний Закон України. (Конституція)

14. Правовий статус Верховної Ради. (законодавча влада)
15. Всенародне опитування з важливих питань. (референдум)
16. Три гілки державної влади (законодавча, виконавча, судова)
17. Основний документ, який засвідчує приналежність особи до держави (паспорт)
18. Народовладдя. (демократія).

 

2 тур . Закінчіть фразу….

  1. Закінчіть фразу візантійського імператора Юстініана: «Єдина держава, єдина церква, єдиний…» (закон)
  2. Закінчіть фразу візантійського імператора Юстініана: «Що бажано государеві, те має силу…» (закону)

 

3 тур. «Павутина»

Розташуйте правильно букви й визначте слово.

  1. УЕТДПТА           (Депутат)
  2. АНКОЗ                (Закон)
  3. ЗДИЕТНПЕР      (Президент)
  4. ОДАВАТК          (Адвокат)
  5. ЖЮДБТЕ            (Бюджет)
  6. НТКОИСЯЦКІТ (Конституція)

 

4 тур. «Правове рівняння»

 

  1. (А+Б):В-Г=

де

А - кількість депутатів Верховної Ради України

Б – пенсійний вік для чоловіків

В – термін повноважень Верховної Ради України

Г – шлюбний вік для чоловіків

 

Відповідь: (450+60) :5-18=84

  1. (А-Б-В+Г-Д=0)

де

А - Робочий час для осіб віком від 16 до 18 років

Б - Вік повної адміністративної відповідальності

В -  Вік повної кримінальної відповідальності

Г - Вік кримінальної відповідальності за особливо тяжкі злочини

Д - Вік часткової адміністративної відповідальності

Відповідь: (36-18-16+14-16=0)

 

5 тур. «Слідство ведуть затоки»

Розшифруйте ім’я мудрого судді й прізвисько відомого злочинця.

  1. 6545455                                     (Соломон)
  2. 15115                                         (Вован)

 

абв

где

жзи

клм

ноп

рст

уфх

цчш

щюя

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

6 тур. «Мої права»

За три хвилини назвати якнайбільше прав, які ви маєте.

7 тур. Аналіз правових ситуацій

1. Під час вистави в цирку мавпа вихопила у глядача М., який її фотографував, фотоапарат і розбила його. М. вимагає від адміністрації цирку відшкодувати йому вартість фотоапарата. Чи правомірні його вимоги?
Так, правомірні. Тварини – джерело підвищеної небезпеки. Тому відповідальність несуть власники цього джерела.

2. У дитячому таборі відпочинку Микола потайки від сусідів по кімнаті їв харчі, які йому передавали з дому. Хлопці вирішили провчити його: вони зв’язали Миколу і змушували з’їсти всі харчі. А коли той відмовився, жорстоко били по черзі, щоб ніхто з них «не відповідав», як їм здавалося.
Наступного дня Микола поскаржився батькам, які звернулися до правоохоронних органів. Що чекає хлопців?
(Хлопці вчинили самосуд, який заборонено законодавством)

3. Юрій - відомий у місті спортсмен, йшов на тренування. Раптом почув крик про допомогу. На території дитячого садка якийсь п’яний ображав виховательку на очах у дітей.
Юрій зайшов на територію дитсадка, кілька разів ударив хулігана, штовхнув у кущі і пішов далі. Невдовзі діти побачили, що «поганий» дядя не піднімається. Вихователька викликала швидку допомогу. Потерпілий довгий час пролежав у лікарні. Правоохоронні органи розшукали спортсмена. Чи вчинив Юрій злочин?
( Спортсмен виявився винним у тому, що перевищив правила самозахисту. Захищаючи виховательку і дітей, він міг викликати міліцію, віддати хулігана правоохоронним органам.)

4.Одного разу Толю покликав його товариш Микола піти на залізничну станцію і подивитися, чи ніхто з охорони не йде до вагона. Микола задумав оженитися і вирішив пограбувати вагон на залізничній станції. Вкрадені речі продати і таким чином заробити гроші на весілля. Анатолій довго не погоджувався, але врешті-решт погодився, бо думав, що не грабує. Набравши речей у вагоні, Микола і Анатолій спокійно відходили, коли їх затримала охорона. На суді Анатолії доводив, що не крав, що не знав про те , що існує закон, який передбачає його дії, Як кваліфіковано дії Анатолія?
( співучасть у злочині. У кримінальному кодексі передбачено, що незнання закону не звільняє від відповідальності)

5. Щукіна звернулась до нотаріальної контори із проханням засвідчити від імені її 12-річної доньки договір купівлі-продажу будинку, який та отримала у спадщину. Вона також продала й інші успадковані донькою речі (магнітолу, дві ковдри, меблі, посуд). Дільничий інспектор попередив на прохання доньки мати про недопустимість без згоди доньки продавати її речі. Мати відповіла, що це не є компетенцією органів внутрішніх справ і вона як мати має право розпоряджатися майном своєї дочки, а на отримані гроші вона купила нові меблі для своєї квартири. За заявою інспектора районний прокурор пред'явив позов про визнання укладених договорів недійсними.
Чи мала право неповнолітня Щукіна отримати майно у спадщину? Чи могла мати продавати майно своєї доньки без її згоди? Як необхідно вирішити справу?
(Ситуація регулюється Цивільним кодексом України. Малолітні мо-жуть мати на праві власності будь-яке майно, що стало їх власністю на законних підставах, наприклад, у порядку спадкування, за договором да-рування. Малолітні володіють, користуються та розпоряджуються своїм майном на загальних підставах з урахуванням положень щодо їх обсягу цивільної дієздатності. Наприклад, правочини щодо розпорядження майном малолітніх вчиняють їхні батьки (усиновителі), опікун, у той же час вони не можуть без дозволу органу опіки та піклування відмовитися від майнових прав підопічного, укладати договори, які підлягають нота-ріальному посвідченню та (або) державній реєстрації. Таким чином, Щу-кіна мала всі підстави розпоряджатися майном своєї малолітньої дочки в її інтересах, отримавши на це дозвіл органів опіки і піклування)

6. Богданов, перебуваючи у лікарні, склав заповіт на користь свого неповнолітнього сина, але зазначив, що син зможе отримати у спадщину його автомобіль лише за умови вступу на юридичний факультет одразу після закінчення школи. В іншому випадку автомобіль буде успадкова-ний його дружиною. Крім того, він заповів своїм спадкоємцям, щоб вони передали його бібліотеку спеціальної літератури до фонду кафедри, на якій він працював. Черговий лікар посвідчив заповіт та передав його до нотаріальної контори.
Чи правомірні дії Богданова? Чи є заповіт дійсним?
(Ця ситуація регулюється нормами цивільного права, які закріплені у Цивільному кодексі України. Дії Богданова правомірні, оскільки він, будучи дієздатним (що не заперечується), мав право на складання заповіту. Складений Богдановим заповіт є дійсним, тому що черговий лікар входить до переліку осіб, що мають право на посвідчення заповіту в привітності свідків. Умова успадкування автомобіля є також дійсною, оскільки не суперечить дійсному законодавству та моральним нормам).

7 ситуація. 14-річний Віктор вирішив скористатись своїм правом на свободу висловлювання. Він висловів однокласнику все, що про неї думав. При цьому використовував грубі слова, зухвалу форму. Чи мав він на це право? (ст. 13 Конвенції)

Відповідь: Віктор, безумовно, не мав права принижувати однокласника. Ми маємо використовувати свої права, але при цьому не можемо порушувати права інших людей. Віктор не тільки повів себе негарно, він здійснив правопорушення, за яке має відповісти.

8 ситуація. У батьків народилася вродлива дівчинка. Вони вирішили дати їй ім’я Весна. Представник РАЦСу відмовилась реєструвати дитину під таким ім’ям. Батьки вирішили, що відбулося порушення права дитини. (ст. 7,8 Конвенції)

Відповідь: Батьки мають право обирати ім’я дитині за однією умовою: воно не повинно принижувати дитину. Тому, в принципі, відбулося порушення прав батьків і дитини на ім’я.

8 тур. «Казки і право»

Із якої казки ілюстрація? (Ш. Перро «Попелюшка».)

-       Які права Попе­люшки порушувала мачуха в казці? 

1.Мачуха та сестри знущалися над Попелюшкою. Вони порушували її право на свободу і особисту недоторканність.

2.А також на невтручання в її особисте життя, на свободу думки й слова, на володіння і користування своєю власністю.

3.На відпочинок, на вільний вибір праці. Ніхто не має права знущатися над людиною.

Завдання для II  групи.

-       Із якої казки ілюстрація? (О. Толстого «Золотий ключик».)

Чи правиль­но вчинили поліцейські, схопивши Буратіно й не давши промовити йому жодного слова?

Яке право вони порушили?

 

9 тур «Закінчити прислів’я»

Ø Моя хата з краю - ….(нічого не знаю).

Ø З ким поведешся, ….(від того наберешся).

Ø Бідному з багатим судитися - ….(краще в ложці води втопитися).

Ø Суд, несправедливий, коли суддя…(брехливий).

Ø Вір своїм очам, ..(а не чужим словам).

Ø Вовк линяє, але натури..(не міняє).

Ø Чим далі в ліс, …(тим більше дров).

Ø Яблуко від …(яблуні далеко не впаде).

Ø Чуже добро на користь…(не піде).

Ø Своя сорочка… (ближча до тіла).

10 тур «Юридичний аукціон»

Ведучий. Хвилинку уваги. Я прошу юридичного консультанта довільно вибрати картку із запитанням. (Юридичний консультант вибирає картку із запитанням і передає її ведучому.)

Перше запитання нашого аукціону обране. Його початкова ціна — 4 бали. Хто дасть більше? (Команди починають торг.)

«Юридичний аукціон».

1) Стартова — 3, остаточна — 19.

Назвіть три гілки влади в Україні. (Законодавча, виконавча, судова.)

2) Стартова — 7, остаточна — 18.

У Радянському Союзі — КДБ, у США — ФБР, у Росії — ФСБ, в Україні— ...(СБУ.)

3) Стартова — 3, остаточна — 9.

Чи є наркотиком таблетка «Екстазі»? (Так, це синтетичний наркотик, уживання якого суворо заборонене.)

4) Стартова —3, остаточна — 14.

Чи є протизаконним уживання підлітками алкоголю, якщо їм це доз­воляють батьки? (Так: батьки в цьому випадку можуть бути притяг­ну ті до адміністративної відповідальності.)

5) Стартова — 2, остаточна — І9.

Метод, яким користувався знаменитий детектив Шерлок Холмс? (Де­дукції.)

6) Стартова — 6, остаточна — 9.

Чи відповідає перед законом особа, яка знала про підготовку злочину, але не брала участі в ньому? (Так: громадянин має попередити право­охоронні органи про запланований злочин.)

7) Стартова — 3, остаточна — 18.

Привласнення чужого майна за допомогою хитрощів, обману, махі­націй? (Шахрайство.)

8) Стартова — 2, остаточна — 20.

За які злочини кримінальній відповідальності підлягають особи віком до 16 років? Назвіть як мінімум п'ять. (Убивство, замах на життя працівника правоохоронних органів, розбій, грабіж, злісне або особли­во злісне хуліганство тощо.)

9) Стартова — 5, остаточна — 23.

Злочин проти довколишнього середовища, незаконне полювання. (Браконьєрство.)

10) Стартова — 5, остаточна — 27.

Назвіть п'ять обставин, які обтяжують злочин. (Корисливий мотив убивства, убивство вагітної жінки, убивство з особливою жорстокіс­тю, одночасне вбивство двох або більше осіб, убивство, поєднане зі зґвалтуванням.)

11) Стартова — 8, остаточна — 14.

Повне або часткове звільнення від покарання та його правових наслід­ків. (Амністія.)

12) Стартова — 5, остаточна — 19.

Акт про Незалежність України було проголошено 24 серпня 1991 р. Коли було проголошено Декларацію про суверенітет України? (16 липня 1990р.)

13) Стартова — 4, остаточна — 6. Протиправна дія. (Злочин.)

14) Стартова — 6, остаточна — 16.

Спосіб прийняття законів або важливих рішень загальнодержавного чи місцевого значення шляхом усенародного голосування? (Референдум.)

15) Стартова — 8, остаточна — 17.

Усім відомо, що «Пригоди Шерлока Холмса» написав Артур Конан Дойль. А хто описав ці пригоди за версією самого Конан Дойля? (Док­тор Ватсон.)

16) Стартова — 9, остаточна—12.

Кваліфікація злочинця, якого на злочинному жаргоні називають «ведмежатником»? (Грабіжник сейфів.) .
 

1-й ведучий: Ми з вами сьогодні провели чудовий турнір правознавців,   

                        пригадали  свої права, побачили реальне рішення різних ситуацій, 

                      які трапляються з нами в повсякденному житті. Якщо у вас є

                      життєві проблеми або ситуації, які ви самі не можете розв’язати,

                      звертайтеся і наші юні знавці права вам допоможуть.

2-й ведучий:

                Пам’ятайте!

Життя – це шанс, злови його.

Життя – це краса, милуйся нею.

Життя – це радість, насолоджуйся нею.

Життя – це виклик, прийми його.

Життя – це цінність, цінуй його.

Життя – це скарб, бережи його.

Життя – це любов, тішся нею.

Життя – це таємниця, відкривай її.

Життя – це обіцянка, виконуй її.

Життя – це смуток, відчуй її.

Життя – це гімн, заспівай його.

Життя – це боротьба, почни її.

Життя – це трагедія, зрозумій її.

Життя – це щастя, заслужи його.

 

 

 

Категорія: Правове виховання | Додав: Валя
Переглядів: 25 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites